5 Ocak 2014 Pazar

ŞİLOFTA


MALZEMELER
Eriştesi için:
2 su bardağı un
biraz tuz
su
Çorbası için:
8 su bardağı su 
2,5 çay bardağı toz şeker
3 çorba kaşığı tereyağı
1 su bardağı ceviz
1 çay bardağı susam
1 çubuk tarçın
1 tatlı kaşığı toz tarçın
5 adet karanfil
1 çorba kaşığı bal
YAPILIŞI:
Eriştemizin malzemelerini hamur kıvamına gelene kadar yoğurup un yardımı ile çok ince olmayacak şekilde açarak resimdeki gibi keseriz.
Tenceremizde kaynayan suyun içerisine eriştelerimizi ve çubuk tarçınla karanfili atarız biraz diri kalacak şekilde haşlarız. İçerisine şekeri, balı ekleyerek bir taşım daha kaynatırız. Ardından ocağımızın altını kapatıp cevizi, kavrulup dövülmüş susamı ve toz tarçını karıştırmadan ekleriz. Üzerine ocakta erittiğimiz tereyağını gezdiririz. Afiyet olsun..
** Bu tarif Giritliler tarafından lohusa kadınların sütünü arttırmak için yapılır. Ayrıca kış günlerinde vücut direncini arttırmak için de içilebilir. 

2 yorum:

  1. Meral hanım Girit Mutfağınızın nefis tariflerini www.giritturk.org sayfamda yayınlamak istiyorum izniniz olursa.İzin alma yazısını sonradan gördüm 5-6 yemek tarifini ekledim ama yazınızı okuduktan sonra Forumda görünmesini engelliyorum.İzin verirseniz beni mail yolu ile bilgilendirirseniz sevinirim.Saygılarımla.E.Hüsyin HANÇER-giritklima@gmail.com

    YanıtlaSil
  2. Çok severim bu gun yaptim bende

    YanıtlaSil