9 Mayıs 2015 Cumartesi

MARATHOPİTES


MALZEMELER: (25 adet)
Hamur için:
6 su bardağı un (3 su bardağı tam buğday, 3 su bardağı beyaz un)
2 su bardağı su
5 yemek kaşığı zeytinyağı
3 yemek kaşığı sirke
yarım tatlı kaşığı tuz
İç Malzemesi:
5 su bardağı ince doğranmış maratha (arapsaçı, rezene, mayana..)Arzuya göre karışık otlar kullanabilirsiniz.
1 büyük boy ince doğranmış soğan
yarım su bardağı ince doğranmış taze nane ve maydanoz
yarım su bardağı zeytinyağı
tuz
Ayrıca pişirirken her pites için bir yemek kaşığı yağ kullanılacak

YAPILIŞI:
Kısık ateşte soğanları zeytinyağı ile hafif soteleriz. İçerisine yeşillikleri ekleyip az miktarda tuz atarak  5 dk. hafif diri  kalacak ve kokusunu kaybetmeyecek şekilde pişiririz.
Bütün malzemeleri pürüzsüz bir hamur elde edene kadar yoğururuz. Bezelere ayırdığımız hamurları şekildeki gibi unlayarak açıp ortasına iç malzemeyi koyarak bohça şeklinde kapatırız. Daha sonra merdane ile çok hafif bir şekilde hamura baskı uygulamadan resimdeki gibi biraz kalın bir şekil veririz. Arzuya göre  hamuru açıp içerisine malzemeyi yerleştirerek yarım daire şeklini de verebilirsiniz. Her pites için tavaya bir yemek kaşığı yağ koyup arkalı önlü resimdeki gibi  hafif kızaracak şekilde pişiririz. Afiyet olsun...

 









6 yorum:

  1. Bu pideyi bilmiyordum.Güzel ,mayalı hamurla da yapılabilir (poğaça hamuru)Ayrıca sizin kolleksiyonunuz içinde KLOÇTHOPİDES i göremedim.(kabak pidesi)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zamandır bloğumla ilgilenemediğim için yorumunuzu şimdi gördüm çok teşekkür ederim, tekrar aktif kullanıma geçeceğim.. Klocthopides tarifim çok yakında yayında olacak.. Teşekkürler

      Sil
    2. Meral hanım bugünlerde yapmayı düşünüyorum. Sizin tarifinizi bekliyorum o zaman.

      Sil
  2. Emeğinize sağlık,görseller ile bilgilendirme harika olmuş.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zamandır bloğumla ilgilenemediğim için yorumunuzu şimdi gördüm çok teşekkür ederim, Beğenmenize sevindim, tekrar teşekkür ederim iyi günler

      Sil
    2. Uzun zamandır bloğumla ilgilenemediğim için yorumunuzu şimdi gördüm çok teşekkür ederim, Beğenmenize sevindim, tekrar teşekkür ederim iyi günler

      Sil